söndag 16 september 2012

Vad ska man hitta på i dag då?

Sov lite för länge men nu är jag pigg och vaken.
Jag skulle vilja åka ut till skogen och se om man kan hitta några svampar.
Jonny som är seg som sirap kanske inte orkar det?
Vi kanske ska ta oss in till en affär och köpa en I-pad då?
Det känns som om pengarna bränner i fickan :)
Solen strålar från en molnfri himmel och vi har nästan 20 grader varmt så ut måste jag på ena eller andra sättet.
Det blir ingen traditionell söndagsmiddag i dag eftersom vi hade familjemiddag i går.
Men något ska vi väl äta ändå.
Jag tror att jag tinar ett paket kotletter som jag steker och kokar länge och till dessa gör jag min varma vitlökssås med örter. Det blir nog bra.
Jonny är som sagt jetlaggad fortfarande och har det lite svårt att vakna just nu.
Han blir bara trött av att höra på allt som jag skulle vilja göra i dag.
Men något skall vi väl kunna hitta på ändå denna vackra och varma söndag.
Kanske åka ut till Fullerö och köpa nya kaffemuggar? eller loppis? undrar om det fortfarande är bakluckeloppis ute vid Ulvakvarn?
Vad ska du göra då??

1 kommentar:

  1. Jag har städat i stugan i Huså...och satt i innerfönster med vadd å allt! Lagat middag till alla mina män. Och gråtit en stund över livet!

    SvaraRadera