måndag 3 september 2012

Shape up

Appen som jag installerade förra söndagen har gett resultat.
-2,8 kg på en vecka
Det känns som att vara viktväktare igen, inte så svårt med andra ord.
Jag tycker t om att det är riktigt roligt.
Nu måste jag hitta något bra mellanmål att ta med mig varje dag så att jag slipper äta det där vita brödet.
Jag har försökt att skippa mellanmålet men då blir jag alldeles för hungrig till middagen och det är inte heller bra.
Jag skall baka mitt egna bröd av dinkelmjöl och då hoppas jag att inte det skall bli så många kalorier/skiva.
I dag åt jag två Wasa frukostbröd tii mellanmål( 50 kalorier/skiva!!)
Mitt hembakta bröd måste ju vara nyttigare än det.
Jag gick ner mycket förra våren när jag åt LCHF också men det här känns bättre och nyttigare.
Hur det än är så finns det inga rapporter om hur man mår efter flera år av LCHF-kost.
Det känns fel i hela kroppen att äta så mycket fett.
Att räkna sina kalorier gör att man blir mycket mer medveten.
Appropå kalorier så ska jag käka middag nu.
I dag blir det kasslerlåda med kokt potatis.
Det låter väl mumma va?
Middag=405 kalorier ;)

4 kommentarer:

  1. Gott å nyttigt bröd...bara å baka å äta!

    Fröigt Knäcke.

    2½dl majsmjöl
    ½dlsolrosfrön
    ½dl pumpakärnor
    ½dl sesamfrön
    ½dl linfrön
    ½dl olivolja
    2.5dl varmt vatten
    flingsalt.

    Rör ihop allt utom flingsaltet till en smet...
    bred ut i långpanna på bakplåtspapper...
    strö över flingsalt efter smak..
    .grädda i 175 grader i en timma

    SvaraRadera
  2. Men hörrö! Nu måste jag veta vad heter appen? är den krånglig?
    PÖSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Appen heter Shape up. Men det är du själv som får göra jobbet. Appen hjälper dig bara att räkna. ;)

      Radera