tisdag 4 september 2012

Miiiiinus

Minus i dag med :)
Det här är ju för bra för att vara sant.
Men det är bara att ta en dag i taget, det är mycket hårt jobb framför mig.
Man får ingenting gratis här i livet. Även om appen hjälper mig att räkna så är det bara jag som kan låta bli att stoppa i mig.
Det är jag som måste säga till mig själv på lunchen att det räcker nu.
Det är bara jag som kan stoppa mig själv från att stoppa i mig mackor när det serveras mellanmål på jobbet.
osv osv.
Det var nyttigt att sitta och räkna ut hur många kalorier jag stoppade i mig på 50-årsfesten i lördags också.
Även om jag inte kommer att sluta ha svullodagar så är det nyttigt att veta hur högt stapeln faktiskt skjuter i höjden så fort man dricker lite vin eller tar sig en bit brieost.
Det är därför som jag blir mer och mer skeptisk mot LCHF även om jag vet att det funkar.
Nog om min bantning.

I kväll skall jag gå på bio med Vickis.
Vi skall se Grannpatrullen.
Hoppas den är rolig, jag vill skratta när jag går på bio :)

1 kommentar: