onsdag 5 september 2012

Lite morgonsnack

Det är kallt på morgnarna men när solen kommer fram så är det skithett, varmare än i somras.
Vissa barn har nästan vinterkläder på sig och själv går jag i kjol och t-shirt.
Jag är ju i DEN åldern också, den där åldern när det är lite varmt att vara kvinna.
Jag går runt och klär av alla barn för att jag tror de svettas.
I dag t ex är det bara några plusgrader ute, men solen skiner från en blå himmel så jag tror att det kommer att bli ruskigt varmt.
För mig blir det kjol, tajts och t-shirt helt klart.
Det ska bli spännande och se hur mycket kläder barnen har på sig :)
Fast jag vet att det är svårt att klä sig nu, man vill ju inte att ens barn skall frysa... men ändå.
Jag har ju som sagt svårt att veta själv vad jag ska ta på mig.
Ja ja nog om detta.

Filmen i går var jätterolig. Jag skrattade hela filmen. Roligast var ju att jag sa till Vickis på väg in att jag var glad att vi inte skulle kolla på någon alienfilm för det gillar inte jag.
Det var PRECIS var det var.
En alienfilm :) skoj va!?
Vi  skrattade gott åt det hela filmen :)

I dag var det mycket minus igen.
Jag har nu gått ner 4,6 kg på 10 dagar.
Jag vet att det går fort i början när man har mycket övervikt men detta är ju nästan löjligt.
Jag kommer inte fortsätta att gå ner så här fort.
Jag har redan fått minskat intag av kalorier så jag kanske måste sätta mig på en långsammare takt så småningom men just nu fortsätter jag så länge som jag kan.
Så länge som jag känner att jag kan äta mig mätt och ha lite kalorier kvar till kvällen så är jag nöjd.
Skynda långsamt är inte min "cup of tea" jag vill helst ha gått ner allt till nästa helg :)
Fort och utan ansträngning är min melodi..... :)



1 kommentar:

  1. Grattis vad kul! Jag har hållit på i 7 dagar men har inte vägt mig ännu mer än första dagen...tänker inte väga mej heller på ännu nån vecka!

    SvaraRadera