måndag 10 september 2012

Andra bullar

Eller inga bullar alls faktiskt.
Jag har varit sjukt duktig de senaste veckorna.
Inga kakor på jobbet, inget godis här hemma.
Knappt något socker över huvud taget.
Jag är sötsugen då och då men så länge som jag känner mig så här peppad är det ju inga problem.
Problemet kommer ju när jag gått ner ett antal kilon och man tror att man kan börja käka igen.
Precis som vilken drogberoende som helst så måste man ändra livsstil för gott annars så kommer det gå åt helsike....igen.
Just nu är jag sjukt peppad, så här peppad har jag inte varit sedan jag var med i Viktväktarna för första gången 1996 och gick ner nästan 20 kilo.
Nu är min målvikt 10 kg mer än vad jag vägde då.
Saker och ting förändras.
Jag vet att jag tror att jag är odödlig när jag gått ner en massa kilo.
Ja, men en godispåse gör väl inget....å det gör det ju inte heller så då tror man att man käka en till å en till å en till.
Jag vet hur det är. Been there, done that, bought the t-shirt.
Inte bara en gång utan många, många gånger har jag blivit för kaxig.

Jag vill börja känna njutning när jag tränar för det har jag aldrig känt i hela mitt liv.
Det är bara ångest å ont å vånda.
Räknar varje sekund, som om jag håller på att drunkna.
Tänk att få längta till ett träningspass, få känna svetten rinna och tycka att det är skönt, det har jag aldrig gjort.

Tänk att få gå ner en massa kilon och kanske, kanske bli bättre i mitt knä.
Tordas gå till en läkare med mitt skadade knä utan att det kollar på mig som om jag får skylla mig själv.
"Tror jag det, att du har ont. Så fet som du är" skriker deras blickar.
Om jag vore smal så skulle mitt knä ha varit fixat vid det här laget men nu måste jag först gå ner i vikt innan jag får någon hjälp.
En medelålders tant med övervikt och artros får skylla sig själv.

Jag har ett delmål och när jag nått det så ska jag köpa nya kaffemuggar :)
Dyyyra kaffemuggar :)
Man ska unna sig saker som inte innehåller några kalorier lrde jag mig som viktväktare så ny kaffemuggar there is.
När jag nått mitt slutmål så ska jag skicka efter en 50-talsklänning från USA.
Den ska jag ha på mig nästa sommar.
DET är mitt mål.

6 kommentarer:

  1. Jag LÄNGTAR till Zumban, känner svetten forsa och mår så BRA både i kropp och själ när jag tränar!! Lovar!

    AHZ

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dej lycka till...önskar att du verkligen når dina mål! <3

    SvaraRadera
  3. Endorfinkicken kommer jag lovar..när man väl känt den en gång är man fast..kämpa på granne :)

    SvaraRadera