måndag 20 augusti 2012

Trolla med knäna

Den här veckan har jag bestämt mig för att inte handla någon mat mer än frukt, grönsaker och mjölk.
Jag får trolla med knäna helt enkelt.
Hur kan frysen vara smockfull utan att innehålla någon mat, tänker jag?
I dag började jag med att göra en makaronlåda med hitt på i.
Sex biffar, tabberas i makaronpaketet, ärter&morötter, två chalottenlökar, ½ paprika, några ägg, lite mjölk och en liten bit Västerbotten ost.
I morgon slår jag ihop en skvätt köttfärssås som ligger i frysen tillsammans med lite tacofärs, några "färska" (som legat i frysen) lasagneplattor. Ta daaa! så har vi en lasagne.
Det finns 2 st halva påsar med  pytt i panna i frysen....(onsdag).
Frusen blodpudding, tinad såklart..(torsdag)
Kalvfilé med klyftpotatis på fredag och surströmmimg på lördag.
Jag är bra på att trolla med knäna jag :)

P.S Nu blir det fina bilder på bloggen igen framöver, för jag hittade igen laddaren till min systemkamera i morse.
Den låg i tidningsinsamlingen.
Var sak på sin plats :)
Basilika

Smultron

Lyckliga Lotta

Pelargon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar