onsdag 15 augusti 2012

Självkritik

Är det något som jag är duktig på så är det just självkritik.
Att jag tillbringat de senaste kvällarna åt att titta på gamla videofilmer gör ju inte saken bättre.
För det första: hur faan såg jag ut?
Kort rött hår utan den minsta tillstymmelse till hårprodukter i och kläder som jag-vet-inte-vad!
Men värst är ändå hur jag beter mig.
Jag tar över från barnen hela tiden. Jag öppnar nästan deras paket på julen!
Som tur är så hör man att Jonny säger åt mig då och då.
Jag kan nästan inte kolla på filmerna utan att få tårar i ögonen.
Varför klippte jag inte barnen lite snyggare?
Varför har de så hemskt fula kläder på sig?
Varför kunde jag inte bara vara tyst?
För att intervall om blickarna som jag ger till Jonnybi var och varannan film...om blickar kunde döda.
Stackars Jonny!
Nä, fy vad hemskt.
Vilken tur att det mest är mina söta pojkar på alla filmer.


2 kommentarer:

  1. Meeen sluta å titta på dom filmerna....det var som det var och vi kunde inte bättre. Dina pojkar har ju haft en jätte bra mamma...jag säger bara stackars mina ungar! ;O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Det var som det var. Vi har fått fina killar ...

      Radera