måndag 27 augusti 2012

Räknar kalorier

Det har gått bra att räkna kalorier i dag men jag glömde bort mig flera gånger och åt mer än jag skulle.
Jag tog för mycket mat till lunch plus ett frukostbröd och till kaffet på rasten tog jag två kakor, så nu har jag inte så många kalorier kvar att äta i dag.
Till middag blir det därför kycklingsallad med keso.
I morgon hoppas jag på att tänka mig för innan jag trycker kakhålet fullt med gotta.
Det är ju svårt att räkna ut exakt hur mycket man har käkat i gram och dl också, så man får höfta.
Risken är väl att man lägger sig på en för låg nivå då.
Jag får käka 1000 kalorier mindre / dag än min för jag har satt mig på en snabbare viktminskning men det där kan jag ju ändra om jag märker att det inte går bra.
Det är bättre att ha en en mindre viktminskning och lyckas än att känna att man misslyckas.
Nu skall jag försöka räkna ut kalorierna på en tallrik med kycklingsallad.
Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Du får plocka fram Viktväktarkunskaperna....Lycka till! <3

    SvaraRadera