torsdag 16 augusti 2012

PMS

Nu är det den där tiden på månaden igen när man bara känner sig ledsen, ful och eländig.
Det är sådana här dagar som man bara vill gömma sig under en filt och bara ligga där och kura i några dagar.
Jag känner mig omotiverad och deprimerad, istället för motiverad och passionerad.
Vad jag än tar på mig så är jag ful, jag ser hemsk ut i håret och jag orkar absolut ingenting.
I kväll måste jag packa inför resan till Dalarna i morgon och jag vet inte alls vad jag skall packa.
I stället för att göra det jag ska så kollar jag på youtube-klipp och bloggar.
Jag klev upp halv sex i morse och jag skall kliva upp halv sex i morgon också.
Med det vill jag säga att jag är TRÖTT!!
Halva hallen är full av grejer men jag går bara runt skiten utan att orka vad det är i alla påsar och väskor som vi släpat hem från husvagnen.
Jag borde vika tvätt.
Jag borde gå ut och gå.
Jag borde sätta mig på motionscykeln en stund.
Istället tog jag mig en glass och i stället sitter jag här och glor.
Jag är lat och hemsk och känner mig som om jag borde gå och dra något gammalt över mig.
Hur orkar folk?
Hur orkar folk ha dammfritt, nyputsade fönster, kök som luktar klorin, fläckfria golv, toaletter som luktar gott, kristall som blänker i vitrinskåpen, blommor som blommar och fåglar som kvittrar?
Jag spyr på det?
Bluäähh!!!
Jag vill ta på mig min one piece, krypa upp i soffan, käka 3 liter Ben&Jerry´s, kolla på kärleksfilmer och gråta ögonen ur mig hela natten.
Men jag kommer att vara en duktig flicka och packa, vika tvätt, skriva inköpslista, gå och lägga mig tidigt, plocka i hallen bla bla bla....
Just shoot me!






1 kommentar:

  1. Du vet att jag älskar dig i alla lägen :)
    Du har det inte lätt den här tiden på månaden. Jag är bara glad att jag inte KAN/FÅR släpa runt alla möbler som du brukar vilja göra nu på månaden. Snart över :)) Puss på dig !

    SvaraRadera