onsdag 1 augusti 2012

Myggbett

Jag vaknar varje morgon av att mina myggbett KLIAR!!
Jag har inte haft så här många myggbett sedan jag var 11 år, tror jag.
Det är små jävla knott som sticks som värsta kamakazemyggorna, blandat med vanliga mygg förstås.
Jonny läste någonstans att de heter "Stickmyggor" och kläcks i massor när det är så här blött.
Ju mer man kliar på myggbetten, ju mer kliar det.
Man kan i princip hålla myggbettet kliande hela sommaren för man bara sätter igng "kliprocessen" så fort man kliar lite på myggbettet.
Har man då tre milijoner myggbett, som jag har, så slutar det ju ALDRIG att klia.
Dessutom så har de jävlarna bitit mig på ändan och på baksidan låren, genom de små hålen som är i stolarna på altanen.
Hur fasen kommer de igenom de där små hålen med sina små taggar?
I gårkväll hade vi fulla förtältet med mygg. Jag förstår inte hur de kom in?
Har de kläckts här inne tro?
Gör myggor någon nytta i världen över huvud taget, eller sprider de bara sjukdomar och ger oss människor hemska, stora och kliande myggbett??
Läser man den här artikeln så blir man ju lite mer taggat att gå på gymmet till nästa sommar.



1 kommentar:

  1. <3<3<3<3"Förebygg myggbett
    Om du vet att du kommer att vistas på en plats med mycket mygg kan du i förväg förebygga klåda och svullnad genom att ta vanlig allergimedicin med antihistaminer. Antihistaminerna gör att din kropp inte reagerar lika starkt på betten.

    Bär också ljusa kläder. Myggor dras till mörka färger.

    Myggmedel som du kan stryka på huden finns på apoteket. Myggmedel innehåller ämnen som påverkar myggornas luktsinne. De kan då inte känna din lukt. Det gör att de inte hittar dig och i stället letar upp ett annat byte.

    Egenvård vid myggbett
    När du redan har fått ett myggbett kan du lindra besvären genom att kyla ner bettet med kallt vatten, en isbit inlindad i tyg, alsolsprit eller kylbalsam. Att stryka en svag hydrokortisonsalva på myggbettet kan också fungera väl." <3<3<3<3

    SvaraRadera