onsdag 22 augusti 2012

Höst?

Alla pratar om hösten, men jag tycker inte att den är här ännu.
Det är fortfarande varmt och skönt ute.
Träden är gröna och blommorna på balkongen blommar för fullt.
Men visst närmar den sig med full fart.
Den vackra hösten som sedan övergår till något mörkt och grått och hemskt.
November och december här nere i Uppsala är ingen skojig syn.
Inte för att jag vill ha snö, men det är ju så grått och trist utan.
Ja, du hörde rätt. Jag vill inte ha någon snö.
Vintrarna får gärna vara gröna för min del. Jag har skottat nog med snö i mina dagar.
Pulsat i snö till jobb och skola.
Nä, det är inget för mig. Visst är det vackert och visst är det härligt men jag kan åka upp till Jämtland om jag vill ha snö.
Här nere kan det lika gärna få vara snöfritt för min del. Klart att barnen har det roligare med snö, men jag talar bara för min egen del just nu.
I dag skall det tydligen regna men det gör ingenting för det är ganska jobbigt för både barn och vuxna när solen gassar på den där stekheta förskolegården.
Långbyxor och stövlar kommer att bli skönt att ta på sig i dag.
Eller förresten..... det får bli klänning och tajts. Det är nog det skönaste man kan ha på sig när man jobbar på förskola. "Sparkbyxkläder", kallar jag det för. Inget som håller åt eller glider upp.
Hoppas att du får en sjysst onsdag vad du än skall göra i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar