måndag 6 augusti 2012

Det regnar...

...men det gör absolut ingenting.
Nu har jag börjat jobba och nu känns den friska luften som kommer in i lägenheten bara befriande och skön.
Nu tycker jag t om att det luktar gott och att regnet hör sommaren till på något vis.
Ja, jag vet. Vi har fått alldeles för mycket av den varan i år men nu gör det mig ingenting.
Bara det är sol på lördag när vi skall ut till husvagnen igen :)

När jag var barn och tonåring så älskade jag att gå på promenad när det regnade.
Jag brukade dra på mig stövlar och regnjacka och sedan gick jag bara runt och filosoferade i regnet en stund.
Det är inte ofta som man hittar tid till att sitta och filosofera nu för tiden inte.
Jag var bättre på det när jag var yngre.
Det var mycket som jag var bättre på när jag var yngre.
Jag kunde vara med mig själv på ett helt annat sätt.
Jag måste lära mig det igen.
Regnpromenader kanske är ett bra sätt??
Jag måste genast gå och köpa mig sjyssta regnkläder att ha här hemma, känner jag.
Alla mina regnkläder är ju på jobbet.
Just nu känner jag för en promenad i regnet... eller varför inte krypa ner under täcket och ligga där och LYSSNA på regnet istället. Det låter väl också skönt?
Under täcket kan man ju också ligga och filosofera.
Bild från en av mina regnpromenader för något år sedan.


1 kommentar: