fredag 24 augusti 2012

Det är äntligen fredag och jag slutar tidigt

Ja men visst sörru!
I bland har man ju tur som en tokig.
Sovit gott har jag gjort också, kors i arslet!
I kväll blir det bara jag och gubben här hemma så vi tänkte ställa till med räkfrossa.
Jag längtar redan.
Räkor, lite vitt vin......det är som uppgjort för en riktigt candlelight dinner.
Synd bara att det ser ut som om någon släppt en atombomb här hemma, men om jag flyttar all ren tvätt och släcker alla lampor som stör så kan vi nog få det lite mysigt ändå.

I dag för 24 år sedan så flyttade jag ner hit till Uppsala för första gången.
24 augusti 1988.
Jag var höggravid, Jonny hade precis muckat och vi packade in alla mina grejer i en IVECO-buss och flyttade hem till svärföräldrarna i Skyttorp.
1½ månad senare flyttade vi in i vår lägenhet i Tierp.
Det känns som i går men ändå som evigheter sedan.
Undrar vad jag gör om ytterligare 24 år.
Då är jag nybliven pensionär ( hoppas jag).

Nä, här och nu var det ja.

Trevlig fredag önskar jag dig!

1 kommentar:

  1. Mmmmmaaaaaaoooääääöööööööööh
    unexplained scent of SCHRIIIMP.....

    SvaraRadera