lördag 28 juli 2012

Skriva

Jag har sagt/skrivit det förut och jag säger/skriver det igen.
Jag vill skriva.
Alltså inte bara i min almanacka och här på bloggen, utan på riktigt.
Jag blir mer och mer nyfiken på att skriva något bra...hehe...nähä!
Klart att man vill skriva något bra men alltså språket.
Hur skriver man för att det skall vara bra för någon annan att läsa?
Här på bloggen är ju allt så opretantiöst.
Här bryr jag mig inte om språket, meningsbyggnaderna, grammatiken.....
Men för att kunna skriva "på riktigt" så måste man ju kunna skriva bra.
Nu är jag inne på den femte boken av Mons Kallentoft och jag bara äääälskar hur han skriver.
Jag har gett Camilla Läckbergs böcker en chans också, men henne gillade jag INTE. Hon skriver för barnsligt för mig.
Hur skall då jag kunna få ur mig något vettigt "på papper"?
Men jag skulle vilja ge det en ärlig chans i alla fall.
När jag skriver från hjärtat och om min barndom så får jag väldigt fina lovord av er som läser men ni är ju mina vänner.
Ja ja, det får bli som det blir med det, men man måste ju få drömma :)



1 kommentar:

  1. Det är bara att börja skriva..det spelar ingen roll om man börjar i mitten eller i början bara man börjar PÖÖÖSS

    SvaraRadera