onsdag 18 juli 2012

In och ut. Ut och in.

Det är en konstig sommar vi har.
Jag och Jonny bär in och ut dynorna till utemöblerna hela tiden.
Ena sekunden så ligger jag i bikini i solstolen med en bok och i den andra sekunden så regnar det och blåser kallt.
Varje moln som drar förbi verkar innehålla regn.
I går regnade det på mig när jag låg och solade!?
Konstigt!
I dag har jag gått in och ut säkert hundra gånger.
Jag hinner ligga i max en kvart i solen innan det blir molnigt och jag börjar frysa igen.
Men så fort solen kommer fram så blir det dödens hett och jag måste gå ut.
Jag försöker få lite färg på min bleka kropp, men det är inte så lätt när man måste gå in hela tiden.
Jag önskar att det kunde vara varmt fastän inte solen skiner men det sjunker flera grader så fort solen går i moln.
Kolla! Nu glider det in svarta moln igen och nyss låg jag i solstolen i gassande sol.

Konstigt väder vi har i år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar