onsdag 13 juni 2012

Dålig start på dagen

Först blev jag väckt en kvart innan mitt alarm skulle ringa.
När jag kliver upp så märker jag att det inte finns några rena kaffekoppar eftersom ingen satte igång diskmaskinen i går kväll.
Det stora skinkpaketet som jag öppnade i måndags morse är helt slut. Det blir dyr om vi skall käka skinka för 40-50 kr varannan dag här hemma.
Ingen hade tagit reda på maten efter middagen så nu har inte Ludde någon lunch i dag.
När jag diskat en kaffekopp för hand så tar det slut på bönor i kaffemaskinen och ingen har fyllt på vatten i den heller, det får mamma skynda sig att göra mitt under pågående malning och bryggning.
När kaffet bryggs så måste jag springa på toa och när jag sitter där så har ingen fyllt på toapapper.
Jag orkar inte ropa på hjälp så jag byter helt enkelt toa.
När jag äntligen sätter mig vid datorn med min kopp kaffe så har jag inget internet.
Jag har blivit utkastad från nätverket....igen.
Åsåå undrar min familj varför jag låter så himla arg och irriterad :P
Ja, jag undrar varför?
Nu kan väl bara dagen bli bättre efter den här morgonen.



P.S Jag har 12 arbetsdagar kvar innan jag får S*E*M*E*S*T*E*R*!

2 kommentarer: