tisdag 22 maj 2012

Tijusdäj

I dag får vi förhoppningsvis reda på när Jonny får komma hem.I torsdags sa de att han kan få komma hem i dag men jag tycker att det verkar konstigt att han skall få komma hem redan. Han har ju fortfarande drenage som det kommer massor ur och han kan bara sitta upp i några minuter åt gången.
Men men man skall aldrig säga aldrig.
Jag hoppas ju samtidigt att jag skall få hem honom.
Det är ju ruskigt trist här hemma när han är borta.
Men jag är nog den sämsta tänkbara sjuksköterskan för jag kan inte hålla på med sår och drenage eller annat hemskt för då svimmar jag väl.
Det kan väl inte vara meningen att man skall kunna sån´t här hemma? Då kommer det väl hem någon till oss som hjälper honom med det? Hoppas jag...
(väldigt vad många hem och hemma det blev)
Det är en intensiv helg framför mig också, inte nog med att Jonny är sjuk menar jag.
På fredag åker jag till Stockholm och checkar in på hotell tillsammans med Nina.
Vi har biljetter till Ozzy with friends på fredag, Men först en förfest på klupp KGB på Malmskillnadsgatan.
På lördagen dundrar vi hem till Uppsala för att ha den årliga Schlagerfesten.
Har Jonny kommit hem då så får han vara med det han orkar, men jag kommer i allafall vara med fullt ut.
Vi blir närmare trettio personer i år.... uj uj uj....spännande!
På torsdag är det semifinalen och det är då vi skall hålla tummarna för att Sverige blir skickade till den stora finalen i Baku.
På torsdag måste jag städa också så att det ser drägligt ut när jag och Nina kommer hemdundrandes på lördag efter lunch.
Vad skall jag bjuda på för mat på lördag då?
Grönsaker, buffalowings och dipp föreslog Knutte.....tja varför inte. Det låter ju både enkelt och gott.
Tur att Simon kommer till mig på lördag, han är ju både sjuksköterska och kock. Han kan både laga mat och ta hand om Jonny ;)..ärrå, ba skoja!
Men först tre dagars arbete till.
Var är solen? De lovade ju finväder hela veckan. Det får inte vara dåligt väder på fredag när vi skall stå på Stadion och kolla på Ozzy Osbourne!
Det få gärna vara finväder i dag också när jagskall ha klänning å allt.
Kom igen nu solen.....LYYYYS!!

2 kommentarer:

  1. Att du orkar....jag är helt slut efter Raggarfesten i lördags! Hoppas ni får kul....både på Ozzy och på slagerfest.

    SvaraRadera