söndag 20 maj 2012

Hemma å hemma

När jag åker upp till Östersund så åker jag hem och när jag åker tillbaks till Uppsala så åker jag hem :)
Men känslan av att jag åker hem till Östersund blir mindre och mindre med åren. Uppsala är mitt hem nu och så är det.
Jag blir irriterad på vädret där uppe.
Alltd kallt och jävligt.
I dag hade vi regn, blåst och sex grader varmt.
Medan Uppsala har haft strålande sol och 20 plus.
Ja, men hallå.
Jag ville bara hem, hem, hem till värmen.
Jag önskar att alla goa tjejer kunde flytta ner till mig.
Då skulle allt vara perfekt.
Jag hade så otroligt roligt igår. Det var hundra år sedan jag skrattade så hjärtligt.
Mina goa tjejer, nu flyttar ni ner till värmen ögona böj!
Varför ska ni bo i det där kallhålet?
Det är väldigt vackert i Jämtland, det tänkte jag inte på när jag bodde där men det slås jag av så fort jag åker upp nu.
Otroligt vackert.
Man skulle kunna flytta hela Jämtland femtiofem mil söder ut.
Det hade varit Perfa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar