torsdag 10 maj 2012

För fet för ett...

...vanligt jävla klädesplagg.
Jag säger som Nina: Jag tänker faan gå naken på klassträffen.
Nu har jag köpt kläderna som jag ville ha men inte faan ser jag ut som jag hade tänkt mig inte.
Jag var på tjockisaffären på Brantingstorg i dag och de hade jättefina kläder, men liksom inget som jag föll för.
Inga tuffa, fräna, coola kläder.
Jag vill inte ha lager på lager och jag vill inte ha för tajt.
Jag vill inte vara elegant eller söt.
Jag vill inte se ut som rockmamman i Partaj och jag vill inte ha kläder som jag måste rätta till hela tiden.
Meeenn guuu ååå!
Hur jobbigt kan det vara då?
Varför kan jag inte bara hitta en sjysst topp och vara nöjd med den?
En topp som inte sitter som ett korvskinn och som inte ser ut som farmors köksgardin?
Vad är det för fel på alla modeskapare för tjockisar? Allt är kortärmat eller ärmlöst? Hallå!! Tjockisar vill inte visa sitt gäddhäng. Tjockisar vill ha trekvarts eller långärmat!!
Hur svårt är det att fatta?
Nu måste jag ge mig ut i helgen i alla fall.
Jag får tvinga med mig Jonny, han är bra på att hitta snygga kläder till mig, tro det eller ej.
Han tycker inte att det är speciellt roligt men jag får väl hitta på något att muta honom med.

Jag får försöka med lite possitiv affirmation istället.



P.S Linda har nyss fått en son. Jag vann inte :) Grattis Linda <3

1 kommentar:

  1. Jaa....det är svårt med kläder när man är en tjockis...! :O/

    SvaraRadera