fredag 13 april 2012

Otursdagen

I dag är det fredag den 13, men jag vet inte någon sådan dag när jag har haft otur i alla fall.
Mina otursdagar har varit på helt andra datum, men jag är ju inte speciellt skrockfull av mig heller.
I dag ska vi få nya sommardäck på bilen. Du som läser min blogg frekvent kanske vet att våra sommardäck blev stulna ur vårt förråd. Vi upptäckte det för ca två veckor sedan och vi blev inte glada. Det var ju fyra nya gummin på orginalaluminiumfälgar. Bara gummit köpte vi i augusti i fjol för 5500 kr. Nu skulle vi punga ut för nya fälgar också. Vi fick inte ut några pengar på hemförsäkringen men däremot gick bilförsäkringen in och täckte en del av kostnaderna. I dag skall vi alltså få fyra nya däck på aluminiumfälgar för 1500 kr. Inte så´n otur va ;)
Visst, det är ju ettusen femhundra kronor som vi inte hade behövt lägga ut alls om ingen hade stulit våra däck, men det kunde lika gärna ha kostat oss mer. Så 1500 känns ju sjysst ändå.
En tältpinne gick sönder när vi tog ner förtältet i somras så i dag måste vi köpa en ny pinne om vi skall kunna få upp tältet i morgon. Jag hoppas verkligen att de har just sådana pinnar hos husvagnsjocken  här i Uppsala så att vi slipper åka in till Stockholm i dag bara för att fixa en freaki´n tältpinne.

Ja, men annars är det väl lugnt. Fredag känns ju som en bra dag att vakna till.
Jobbar till 16, det känns ju också ok.
Ingen otur här inte.
Peppar, peppar...

1 kommentar:

  1. Ingen otur till oss idag....det ska flyta på bra och funka! Kram! <3

    SvaraRadera