torsdag 19 april 2012

Okristligt tidigt

Jag det får jobbigare och jobbigare att kliva upp tidigt på morgonen.
Ska det inte vara tvärtom? Gamla människor ska välvara morgonpigga...
De här mornarna när klockan ringer 05.30 så kan jag nästan inte få upp ögonen. Jag sitter här och blinkar som en liten gris för att kunna se vad jag skriver.
Visst, det är jätteskönt att sluta kl 13, men jag är ju så himla trött hela dagen att jag knappt orkar göra något de dagar som jag slutar tidigt. I dag var det extra jobbigt att kliva upp. Usch!
Ska jag bli susovare på gamla dar. det låter ju inte som någon bra idé.

I dag när jag slutar så ska jag, Jonny och Ludde åka ut och byta förtält till husvagnen...äntligen. Vi har ju gjort några tappra försök de sista veckorna,men det har ju regnat eller snöat varje gång vi ska åka.
I dag ser det ut att vara ganska bra väder. Bara det stora tältet kommer på plats så går det fort att ställa allt iordning.

Nu måste jag sätta fart. Om 30 minuter måste jag sitta i bilen om jag skall hinna till jobbet i tid.

God morgon!

1 kommentar:

  1. Gamlingarna som jag har som grannar dom sover länge på mornarna...när jag går till jobbet vid 7:30 så sover dom!

    SvaraRadera