torsdag 5 april 2012

Hasta kvasta

Det är alltså i dag vi drar till Blåkulla då.
Har alla vaxat katten och fyllt kvasten med kaffe? Då drar vi...
Har du läst böckerna om Isfolket? där fick man minsann veta vad häxorna gjorde på Blåkulla ;). Inga dåliga grejer inte.

I dag slängde jag benen över sängkanten och ropade till min man -jag känner mig mycket bättre i dag, jag åker nog på jobbet.  Men efter att ha varit ett uppe i några minuter så inser jag att jag stannar nog hemma ändå. Snuvig i hela huvudet också har jag börjat hosta, men jag har ingen huvudvärk, så skönt.
Jag få polimasa på här hemma till lunch för då kommer Jonny och hämtar mig. Han föreslog att han skulle åka och handla påskmaten själv eftersom jag är sjuk, men jag vill nog vara med ändå. Jag har så mycket i huvudet på vad som skall handlas till hela helgen. Jag vill inte att han ska komma hem med "fel" sill och för lite ägg mm mm.
Jag orkar nog gå bredvid och peka :)

Ja, men annars är det väl klart här hemma typ. Jag har fortfarande inte fått in ett påskris, men det kanske kan ske i dag då. Det blir väl påsk utan påskris också, antar jag.
Nu lite mer kaffe och läsa nättidning.

Jag är förvånad över att jag kunde somna kl 22.00 i går kväll efter att ha sovit i två timmar på eftermiddagen. Det är verkligen inte likt mig, kanske ett tecken på att jag inte är riktigt frisk?

Jag önskar dig en bra Skärtorsdag.
Vi ses på Blåkulla!

6 kommentarer:

  1. Glad Påsk kära Syster! <3

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk fina Maggan! Hoppas du snart kryar på dig så du kan fira påsken fullt ut. Tänkte bara berätta att vi har fått ett förstahands kontrakt på en lägenhet i Stockholm, from första Maj. Dessutom i samma fastighet som Lenita, Kathy och Madde. Helr galet och skoj. Måste kanske jobba sommaren i Örebro men men. Då har vi mycket närmare till varandra och kan ses oftare. Hare bra och hälsa familjen. Massa kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att vi kan ses lite oftare när du bor närmare. Jag hoppas att du också får en skön påsk. Jag känner mig lite hängig men inget som jag inte överlever. Lite påsköl på det här så mår jag nog bra sen ;) Hälsa Robin. Hör av dig när du kommer hem till Sverige. Tack för att du skriver här då och då <3

      Radera
  3. Då vet du varför jag åker till blåkulla varje år :)

    SvaraRadera
  4. Har varit till Blåkulla o vänt...skittråkigt! Kramar!

    SvaraRadera