onsdag 21 mars 2012

Värme och vatten

I dag stänger de av värmen och allt varmvatten i vår lägenhet mellan kl 07.00 -19.00.
Tror du att jag kom i håg det då när min kl ringde nyss?
Nää, just det. Så nu får jag gå till jobbet oduschad :P
Ja ja, det är väl inte hela världen att inte få duscha en morgon, jag badade ju igår. Men man är ju en vanemänniska.
Herregud, för 100 år sedan så tvättade man sig ett par ggr/år och överlevde. Jag hoppas att mina kollegor överlever att jag inte duschar på en endaste dag.
Men man märker ju vad beroende man är av el och vatten när man inte har något.

I dag ser det ut att bli en solig dag här i Uppsala.
Jag hoppas att värmen kommer också. Det har blåst jäkligt kallt nu i några dagar. Snön som kom i förrgår låg ju faktiskt kvar över natten och en bit in på förmiddagen i går.
Men nu är den borta, nu är ordningen återställd :)
Onsdag är det också. Snart helg alltså ;)
Jag är ju gräsänka tills på söndag så jag undrar vad man skall hitta på i helgen då? Tjejmiddag kanske?
Eller åka ut till husvagnen?  Nä, inte själv, det blir för tråkigt!
Jag får fundera ut något, det brukar lösa sig, jag sitter sällan och rullar tummarna av tristess :)
Om bara solen skiner och värmen infinner sig så löser det sig.
Jag önskar dig en skön dag i solen. Äntligen börjar "min" årstid. Alla kalla, gråa dagar som jag och mina kollegor står ute och fryser, då är det inte någon som säger en endaste värmande kommentar men när solen kommer och det är vår och sommar DÅ får vi minsann höra hur lyxigt vi har det.
KRAM HELA DA`N!!

1 kommentar:

  1. Önskar dej en bra dag! <3 Tack för att du ringde! <3

    SvaraRadera