onsdag 28 mars 2012

Tänkvärt

Min syster har några tänkvärda ord på sin blogg.
Det handlar om vad vi tydligen ångrar mest på vår dödsbädd.
Det fick mig att tänka på mig och mitt liv(vilket antagligen var meningen).
Lever jag det liv jag vill?
Nä, givetvis inte. Självklart så skulle jag vilja bo någon annanstans, ha mer pengar, kunna resa mer och se världen.
Men samtidigt så kan jag säga att jag lever precis det liv jag vill leva, om man bortser ifrån materiella saker.
Jag lever inte ett liv som någon förväntar sig av mig, jag gör som jag känner utan att bry mig allt för mycket om vad folk tycker och tänker om mig.
Jag arbetar mycket men inte så mycket att det går ut över mig och min familj.
Jag kan uttrycka mina känslor och tala om för min familj vad jag vill och hur jag känner.
Jag har bra kontakt med mina nära och kära.
Jag tillåter mig själv att vara glad och lycklig.

Jag undrar vad jag kommer att ångra när jag ligger där på min dödsbädd?
Jag brukar ju säga att mitt favoritcitat är: "Ångra aldrig något du gjort, utan det du aldrig gjorde" Och jag har massor kvar på min bucketlist så jag kommer kanske ångra saker som jag aldrig gjorde.
Jag har en hel del rädslor att övervinna innan jag kan ta mig ann min att-göra-innan-jag-dör-lista.
Trist att ligga där och ångra sig.

1 kommentar:

  1. Jag har massor jag vill göra....och saker jag ångrar redan nu!

    SvaraRadera