fredag 2 mars 2012

Ska vi byta?

har du ont någonstans?
Skall vi byta kroppsdel för några dagar?
Du får mitt knä så får jag din rygg eller axel eller nacke eller nåt.
Jag är så jävla trött på att ha ont i knät hela, hela, hela tiden. I sex år har jag haft ont nu och jag börjar bli trött. Jag är orolig också, tänk om knät pajjar helt? vad skall jag då göra?
-Men gå till läkaren då, tjatar min man.
Ja, det är klart men jag skäms liksom eftersom sist jag var där så fokuserade både läkare och sjukgymnast på min övervikt. Det är väl klart att mitt knä skulle må bättre av att jag gick ner i vikt men mitt bakre korsband skulle ju inte bli bra av det, min skada skulle ju inte läka av sig själv om jag gick ner i vikt.
Så då får jag skylla mig själv eller? Jag får ingen hjälp så länge jag är tjock?
Hade jag hetat Zlatan så hade jag haft ett nytt knä innan jag visste ordet av, men nu är jag en överviktig, medelålders tant och då får jag gå så här och ha ont, ont, ont hela tiden och varje dag.
I förrgår kunde jag knappt gå till en lekpark ett kvarter från mitt jobb. Jag vet inte vad jag skall göra?
Så om du har ont någonstans så kan jag byta med dig under en period.
Migrän undanbedes, då har jag hellre ont i knät.
Tack för mig å trevlig fredag förresten :P
Du som förstår kopplingen mellan bilden och texten vinner en fri fotvandring till Åre.

3 kommentarer:

  1. Du får gärna min rygg :) (skämt åsido) jag förstår vad du menar man blir trött o lite sur av att ha ont för jämnan..man får ibland som jag gjort helt enkelt acceptera smärtan..den är där mer eller mindre hela tiden vissa dagar är riktigt bra andra pest o pina..jag tycker du ska gå till läkaren igen och vara tydlig med vad du vill ha ut av besöket..är det en operation du behöver så säg det, använd däremellan Back on Track för att maxa cirkulationen och lycka till :-)

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt att ha ont...hela tiden! Man skla ju träna fast det gör ont...säger dom som vet. Cykla är bra träning för onda knän....och att lyfta tex. en liter mjölk i en påse med det onda benet när man ändå sitter framför TVn..då stärker man musklerna kring knät. Men allt detta vet du säkert redan! Jäkla läkare som inte kan ta en på allvar...bara för att man har övervikt! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet vilket h-vete det är och då har jag bara haft ont kanske ett halvår. kan inte föreställa mej att ha så ont så länge som du. Men jag kände att jag inte har något val, kan ju inte jobba när jag inte kan gå så det va bara att banta. Nu har jag 2kg till mitt första delmål, att väga 2 siffrigt. Kul är det ju inte när man älskar att äta gott å laga god mat och lite vin till det mmmmmmm!!!!!!

    SvaraRadera