lördag 24 mars 2012

Rödvin

Det var jag som satte upp regeln att inte dricka rödvin eller Coca cola i den vita soffan.
Endast vitt vin eller sockerdricka, sa jag i somras när jag ställde dit de vita sofforna.
Det var jag som skällde på alla som satt i vardagsrummet och åt.
Det var jag som hotade med vräkning om man spiller i soffan.
Det var jag som stod och hötte med pekfingret och predikade om att när man bor endast vuxna i ett hem så måste man väl förihelvete kunna ha snygga, vita och rena möbler.

Det var jag som spillde ut ett helt glas rödvin i soffan i går :(
Vilken jäkla tur för min familj att det var jag....
Nu får jag stå här med skämsmössan på huvudet.
Fyyy skäms, Maggan!

Lite tur i oturen att någon hade vänt dynan upp och ner, fläcken sitter alltså på undersidan.  

3 kommentarer:

  1. Hahaha..../ Madde

    SvaraRadera
  2. vit är en farlig, orättvis och elak färg.. den visar alla våra klumpigheter..
    Hoppas det går att få bort.. jag är ingen rödvindrickare så jag har ingen aning om det är R.I.P sofftyg eller om det går att få bort med lite blod, svett och tårar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick bort precis allt, inte en endaste fläck kvar :)
      Hemligheten är att gnugga fläcken med diskmedel innan man tvättar.
      Ajax är bäst. Jag skrubbade in diskmedlet med en nagelborste innan jag tvättade.

      Radera