onsdag 14 mars 2012

My name is trött, Jätte-Trött!

Efter ännu en hektisk dag på arbetet så sitter jag här och gäspar käkarna ur led.
Jonny och Knut skall gå på bio och jag blev medbjuden men jag orkar inte. Orkar inte ta mig iväg och orkar inte tänka tanken på att sitta på bio till kl 23.00 ikväll.
" Jag trivs bättre hääär..."
Så dyker dessa borden upp i skallen. Borde städa, borde vika tvätten, borde bleka håret, borde..........sooooova!
Jag skall kolla på Sveriges mästerkock kl 20.00 sedan blir det nog sängen tror jag, för hur skall jag annars orka kliva upp 05.30 i morgon och hur skall jag annars orka jobba hela dagen och sedan avsluta med ett föräldramöte?
Jag är slut, kaputt, finito.....en tröttare Maggan har världen sällan skådat.
Vet du vad jag tycker låter som en bra idé? Jo, att jag somnar nu och vaknar upp lagom till semestern i Juli. Med några undantag för Valborg och Midsommar!
Eller om jag bryter benet och måste ligga på sjukhuset i bensträck några veckor.....nä, fy vilken hemsk önskan......tvi, tvi, tvi.....jag ångrar mig. Jag vill vara frisk och hel. Jag vill bara sova i några dagar, eller kanske veckor.
Jag tror jag måste ta  mig en kopp kaffe så att jag orkar vara vaken till kl 21.00.

Det är jobbigt att vara människa.

2 kommentarer: