söndag 18 mars 2012

Kalorier

Jag blev lite nyfiken på kalorierna som jag stoppar i mig när jag såg på min nya motioncykel att jag på 15 minuter cyklat 5 km men endast gjort av med 120 kalorier.
Jag surfade runt lite på nätet och hamnade här.
Här kunde man räkna ut hur många kalorier / dag som passar för just mig. I mitt fall blev det 1740.469 kalorier/dag.
Denna siffra sa inte mig så mycket eftersom jag inte riktigt vet hur mycket kalorier saker och ting innehåller.
Jag insåg snabbt att genom att cykla 15 minuter så gör jag av med endast 50 gr pizza eller 2dl rödvin eller 50 gr gelegodis osv. 100 gr stekt bacon innehåller 560 kCal!!!
Jag får ju förfaan cykla härifrån till evigheten bara för att göra mig av med frukosten!!
Oj oj oj....hur skall jag tänka nu då?
LCHF? eller lite kalorier?
Man blir förvirrad, håll med om det!
Jag har plockat fram mina gamla viktväktarrecept och tänker att jag kanske skulle ha nytta av dessa.
Nu vet jag inte riktigt hur jag skall tänka.
Det är, som jag har sagt förr, inte helt lätt att vara tung.

1 kommentar:

  1. Kör ju på med mitt pullver ett tag till det är 500kalorier per dag.Sen blir det en egen Lchf-v-väktar kost som jag hoppas ska passa mej och må bra av.Strikt på veckorna och en slarv dag i veckan hade jag tänkt. Får man aldrig unna sig något så spricker det alltid för mej. Bara inse att det man byggt upp under flera år går inte bort över natten..hmmmmm, konstigt va!

    SvaraRadera