torsdag 29 mars 2012

Hej alla glada

Jag läste att man vill få bekräftelse på att man lever ett lite bättre liv än ni andra när man skriver sina statusuppdateringar på Facebook. Då tänkte jag också på varför man skriver en blogg dag ut och dag in i fem år :P
Vad skriver jag på facebook? varför skriver jag en blogg?
Självklart är det för att få bekräftelse, den som säger något annat ljuger. Men inte är det för att jag vill visa att jag är bättre än alla andra!
Men varför skriver jag bara om det som är puttinutt och gulligull då?
Nä, det gör jag väl inte, men nästan.
Jo, det skall jag berätta, det är för att jag inte vill lämna ut någon annan än mig själv på min blogg.
Jag vill inte skriva om att jag och min man har bråkat (för det gör vi ju såklart).
Jag vill inte skriva om tråkiga och dåliga saker som händer i mitt liv, de finns ju där och jag tar hand om dem precis som alla ni andra men jag behöver inte skriva om dem i min blogg eller på "fejjan".
Så för alla er som tror att mitt liv endast går i blommor och rosenrött har fel :)
Mitt liv har också regniga dagar, med både blixt och dunder.
Jag tampas också med en massa skit men inte behöver jag skriva om det och lämna ut mig totalt ut till cyberspace.
Men de soliga dagarna överväger lätt i mitt liv och det är jag ju tacksam för. Man skall väl inte ha dåligt samvete för att man lever ett roligt och glatt liv?
Förstår du hur jag menar?
 God morgon förresten!

1 kommentar:

  1. Dom som tror att bloggar och statusar på FB är "sanningar" om personen som skriver har nog fått allt om bakfoten. Det finns oxå undersökningar som visar att om jag skriver något deppigt eller neg. på FB så blir responsen och kommentarerna färre än om jag är glad och pos.Därför kanske man väljer glada uppdateringar eller skriver om sånt man lyckats med. Det är ju precis så som du säger.....inte villl man lämna ut gubbe och ungar på blogg å FB...mer än nödvändigt! Lite utlämnande om familjen är det ju i alla fall...hur man än bär sig åt!

    SvaraRadera