tisdag 6 mars 2012

Gå i ide

Jag skulle vilja vara en björn. Tänk att få sova sig igenom hela den jobbiga och tråkiga vintern. Bara vara vaken under våren, sommaren och hösten. DET skulle jag vilja. Min mamma sa jämt att hon skulle vilja återfödas som ko. Jag brukar tänka på det när jag ser kor ute på sommaren. Undrar om någon är min mamma? :)
Fast om hon är en ko så tror jag att hon går ute i en hage uppe i Jämtland, kanske t om i Håkansta. Men hon har ju varit död i 25 år så hon är väl inne på sin tredje kokropp vid det här laget. Hon kanske t om har ledsnat på att vara ko och har blivit en björn nu som ligger i ide. Guud, vad jag får knäppa tankar ibland.
Över till något helt annat.
I dag kom jag hem och försökte trolla ihop en middag med knäna. När jag står där med huvudet i kylen så kom Ludde på att vi kunde äta fattiga riddare. Bra idé! Nu väntar vi bara på att brödet skall suga åt sig all pannkakssmet.
LCHF! NOOOOT!
I dag blir en tidig kväll det känner jag i hela kroppen.
Just shoot me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar