torsdag 1 mars 2012

Första vårdagen

I dag är det 1 mars, den första dagen på den första vårmånaden.
Som jag har längtat!
Nu går vi mot sommaren  med stormsteg och jag kan knappt bärga mig.
Jag längtar till vi kan sätta upp vårt stora förtält till husvagnen och "göra sommar" där ute.
I år måste vi investera i nya utemöbler till altanen och en ny grill.
Ja, nu är våren här och det skvalar och tinar mycket nu. Barnen ser ut som leriga små monster när vi varit ute en kvart, men vad gör väl det?
Gumman Tö får hålla på hur hon vill, jag blir bara lycklig jag.

"Gumman Tö, Gumman Tö
Snälla sopa bort vår snö"

2 kommentarer:

  1. Här är det oxå töväder....även om det är mycket snö kvar ännu så tinar det som bara den! :O)

    SvaraRadera
  2. Ja vad härligt, nu är det äntligen vårmånad! :-) Fast här i Luleå har vi fortfarande snö.

    SvaraRadera