lördag 17 mars 2012

Filmkväll

I dag har jag haft en heldag med min son.
Föst så hjälpes vi åt med att fixa hans äckelakvarium (mest Knut).
Jag vattnade blommor och bäddade rent i sängen.
Sedan åkte vi till Arken zoo och köpte en n vattenpump och jag köpte nya fiskar till honom.
Han fick 10 st små Neontetror.
 Han gigantiska mal blev lite sur över de nya kompisarna men han vänjer sig väl snart.
Det visade sig att malen, som för övrigt heter Gandalf, är en väldigt ovanlig mal, tjejen på affären visste inte ens vad det var för slags mal.
Det är en Afrikans hajmal.

När vi kom hem så lagade jag mumsig kyckling i ugnen till mig, Knut, Ludde och Maja.
Nu har vi precis kollat klart på Avatar och nu väntar en ny film.
Det blir Merlin
Vi käkar godis och dricker läsk, det känns som en riktigt mysig lördagskväll som förr i tiden när barnen var små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar