tisdag 21 februari 2012

Sova på saken

En god natts sömn hjälper ju faktiskt att rensa hjärnan. Jag var nog på tok för trött i går kväll, det är bara då de där negativa tankarna får ta överhand hos mig. I dag känns allt mycket bättre.
I dag när klocka ringde så var det inte bäcksvart ute, jag såg hur ljuset sökte sig in genom fönstret och nu 25 minuter senare så är det ju riktigt ljust ute, man blir ju glad i hela kroppen när man faktiskt förstår att ljuset och våren är på väg, sakta men säkert.
Det är blött och slaskigt ute för nu har termometern stigit upp över nollan. Inte så kul men det är ju faktiskt ytterligare ett vår tecken.

I går kväll så fick jag en inbjudan till "Halv åtta hos mig" av våra kära vänner Johan och Victoria och det blev ytterligare en kväll att se fram emot. Ja, du ser. Det är inte alltid så mörkt och tråkigt som det först verkar. När man få sova på saken så ser man livet från ett helt annat perspektiv.
Nu skall jag göra mig i ordning  så att jag hinner åka och tanka också innan det är dags att börja arbeta kl 08.00.
Ha de!

1 kommentar: