onsdag 29 februari 2012

Lång dag!

I dag skall jag jobba i tolv timmar i sträck.
Det är skönt att ha APT(Arbetspaltsträff) när man stänger men samtidigt lite jobbigt för man hinner inte få en andningspaus mellan de olika skiften.
Man är lite dum i huvudet när man varit i gång i tolv timmar i sträck med endast en enda paus och det är mellan kl 13.00-13.30.
Eftersom vi inte har för och eftermiddags-raster och vår lunchrast är på 30 minuter så blir det lite jobbigt just sådana här dagar.
Om man arbetar på andra företag så förstår man nog inte hur det är att inte få gå iväg och ta en kopp kaffe på morgonen, ha en timmes lunchrast mitt på dagen och sedan minst 20 minuter till på eftermiddagen men så är det på mitt arbete.
Fast jag skall inte klaga. I morgon och på fredag slutar jag kl 13.00 det kan man inte heller göra på andra företag om man arbetar 100%.
Jag hävdar hela tiden att vi har bra arbetstider på vårt jobb, det är bara när det blir sådana här hästdagar, som i dag, som man känner att man lever lite grann :)

OVER THE HUMP!
Nu är det räserfart mot helgen och mot att Jonny kommer hem!

1 kommentar:

  1. Ja inte kan man säga att ni har måmga å långa raster inte. Hos oss har man 15 min fika på förmiddagen....45 min lunch mitt på dagen och sedan 15 min fika på eftermiddagen....sen kan man ju dricka kaffe hur många gånger man vill under dagen...på sin arbetsplats! Klart att dagen blir lång för dej med 12 timmar utan rast! Konstigt att man får ha det så...ur faklig synpunkt menar jag...?!

    SvaraRadera