tisdag 7 februari 2012

Jobba till 75

Ja, vår kära stadsminister tycker tydligen att vi skall arbeta ihjäl oss om man nu skall tro på tidningarna för jag kan väl ändå inte i min vildaste fantasi tro att vi inom barnomsorgen eller vid några vårdyrken att han på allvar tycker att vi skall arbeta till vi är 75 år. Hur skulle det se ut?
Jag skulle aldrig lita på en sjuksyster som är så gammal eller läkare eller en förskollärare. Tidningarna eldar ju upp oss tills hela Sverige är rosenrasande. Jag skulle vilja se den människa som orkar arbeta på mitt jobb till de är över 70 år...haha. Nä, glöm det! jag är 45 år och orkar ju knappt. Tänk dig en halvblind busschaufför eller en stapplande polis som knappt tar sig ut ur polisbilen :)
Skulle du flyga med ett flygbolag som har 75-åriga piloter? eller ett vårdhem där de som är arbetar är äldre än de boende :)
Tanken blir lite absurd va?
Så här tänker jag sitta när jag blir gammal.

1 kommentar:

  1. Låter helt absurt.....undrar vilka knasbollarna är som röstat Reinfeldt till makten!!??

    SvaraRadera