måndag 6 februari 2012

Fryser

Jag har frusit i dag så att mina tänder håller på att skallra sönder.
Det var så jäkla kallt ute fast det "bara" var minus 10, men det var tio minus OCH blåst.
Det blåste så att vimpeln på flaggstången stod rakt ut och DÅ är det svårt att klä sig. Herre gud, jag som är från Jämtland, jag som gått på utflykt i 20 minusgrader, jag som låtit mina barn sova ute i vagn i tjugo minus. Jag stod i dag och frös som en liten skolflicka i sommarklänning fast än jag hade på mig tredubbla lager. Det gick inte att klä sig mot den där jäkla vinden.
Nu har jag precis stigit upp ur ett hett bad och satt på mig min One Piece och för första gången på hela dagen så fryser jag inte.
I morgon hoppas jag verkligen att vinden har mojnat för jag pallar inte en dag till på förskolans gård i den här kylan.

1 kommentar: