fredag 3 februari 2012

Förkyld

I dag är jag redigt förkyld men det var väl bara väntat efter de sista 14 dagarnas sjukstuga här hemma. En liten förkylning som pricken över i:t liksom.
Vilken tur att vi inte har något planerat den här helgen bara ta det lugnt. Ja, vi ska ju hjälpa Calle att flytta förstås, det kräver ju lite "efford". Men jag får väl ställa upp med den energi som jag orkar lägga. Hänga upp gardiner å sån´t. Jag vet faktiskt inte riktigt vad han vill ha hjälp med. När man flyttar till egen lägenhet första gången så kanske man inte vill ha morsan där som lägger sig i och leker lekstuga. Men å andra sidan så kanske han blir jätteglad eftersom han aldrig har hängt upp en gardin i hela sitt liv. ja vi får väl se vilken arbetsinsats han vill ha av oss.
Först av allt så skall jag i alla fall åka och jobba i några timmar. Jag slutar tidigt i dag igen och nu är jag så glad att jag åkte och storhandlade i går så att jag slipper åka upp på Gränby  och trängas med alla andra i eftermiddag.
Jag undrar jag hur mycket Calle har packat egentligen. Känner jag honom rätt så har han räknat med att packa och flytta samtidigt. Det är bara att bita ihop och räkna till tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar