måndag 6 februari 2012

En vanlig kväll

I dag slutade jag klocka 16.15, ganska tidigt i mångas värld.
Jag och Jonny har alltid långa kvällar hemma, vi kommer alltid hem tillsammans senast 17.30.
I bland måste vi stanna och handla lite på väg hem och då kan klockan börja närma sig 18 innan vi är hemma men oftast så planerar jag handlingarna och lägger dem när jag slutar tidigt.
Vi kommer hem och börjar med middagen. Jag har tänkt och jag börjar men Jonny brukar haka på och fixa runt omkring, Pocka ur och i diskmaskinen, göra sallad, duka mm.
När vi ätit så hjälps vi åt med disken och sedan surfar vi en stund.
Jag  kör lite tvätt och/ eller läser en tidning.
Jag brukar vilja sätta mig vid tv:n ca 20.00 för då är det alltid något svenskt mat eller inredningsprogram. Jonny sitter oftast vid datorn då.
Han brukar komma ut vid 21-tiden och då byter vi plats för då går jag in och surfar lite till innan det är dags för sängen.
Jag är ju så trött av mig så jag går oftast och lägger mig vi 21.30 men somnar inte direkt utan ligger i sängen och spelar Wordfeud först.
Lampan brukar släckas vid 22.15. och sedan sover jag som en stock när Jonny kommer in en timme senare.
Så ser en vanlig vardagskväll ut för mig, vad brukar du göra på kvällarna då?

1 kommentar:

  1. Ungefär samma lika som dej....jag fixar med middag å disk å tvätt och sen TV, dator och katter. Pelle kommer från garaget vid 9 och då ser vi nån film. PK lägger sig vid 23:30 och jag nån timma senare!

    SvaraRadera