torsdag 5 januari 2012

Trettondagsafton

Eftersom jag tagit bort all jul här hemma så känns det liksom inte att det är Trettondagsafton.
För det mesta så brukar jag göra det sista rycket på julen den här helgen, äta upp det sista julgodiset och elda upp de sista julljusen mm mm.
Jag hade tänkt gör kalkonmiddag i dag men eftersom Calle jobbar till kl 21.00 i kväll så tar vi Trettondagsmiddagen i morgon istället.
Jag och Jonny beställer bord på Stationen och går dit och slösar upp Jonnys vinst.
De hade en gångtävling på jobbet i höstas och Jonny vann! Tusen kr på Stationen :)
Kom gärna förbi och säg hej om du är ute i faggorna.
Men först så är det en hel del som måste göras i dag. Det skall handlas mat och födelsedagspresenter till Calle.
Det är otroligt skönt att vara ledig. Inget stress utan bara ta saker och ting i sin egen takt. Så här skulle man ha det jämt :)
Jag har hunnit med en film på morgonen och jag har spelat Wordfeud och druckit kaffe.
Lugnt och fint, inget stress.
Trevlig Trettondagsafton på dig!

Restaurang Stationen i Uppsala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar