måndag 23 januari 2012

Pain

I dag värker mitt knä, Det har gjort ont hela natten.
jag halkade på parketten i lördagseftermiddag när jag höll på att duka till våra gäster.
Jag gled iväg med vänsterbenet och landade på mitt onda knä. jag tyckte att det kändes ok då, men i går morse så kände jag att jag hade jätteont. Det är svårt att säga om jag är mer svullen än vanligt eftersom mitt knä alltid ser ut som en fotboll.
I natt har det pulserat och dunkat i knät precis hela natten. Jag går väl i väg till jobbet så får vi se hur det går att röra sig i dag. Jag vet att jag borde gå till en läkare men jag vet inte vad jag skall säga, jag har ju varit i väg men de kan ju inte göra något. De säger bara att jag måste gå ner i vikt och att jag skall träna. Jag som inte ens kan ta en promenad runt kvarteret utan att sitta i soffan och gråta efteråt. Jag klarar ju knappt av att arbeta en hel dag. Det är döden för knät att böja sig ner och plocka leksaker som jag gör hundra ggr per dag. I fredags höll mitt knä på att hoppa ur led två gånger när jag böjde mig ner. Det låter som att det är dags för ett läkarbesök va? Men jag vet bara inte hur man gör? Jag kan inte prata för mig själv hos en läkare, jag känner mig bara obekväm och gnällig. Håller man inte på att dö så har man inget hos en läkare att göra...punkt!
Nu skall jag göra mig i ordning och pallra mig iväg till arbetet.
Uppdatering kl 07.42
Jag går inte till jobbet i dag. Jag stannar hemma och tar hand om mitt knä istället. Jag förstår inte hur jag tänkte att jag skulle kunna arbeta när jag inte ens kan böja mig ner, gå runt på gården eller sätta mig på huk?
Jag får sitta med benet i högläge i dag och smörja in mig med zoon-salva så hoppas jag på bättring fort.

2 kommentarer:

  1. Du borde absolut gå till doktorn....men oxå äta något anti-inflamatoriskt varje dag. Hoppas att du blir bättre....så att du tar dej upp till stugan på fredag! Kram! <3

    SvaraRadera
  2. Du får dra mig i pulka uppför mördarbacken ;)

    SvaraRadera