måndag 23 januari 2012

Lyxfällan

Jag har precis suttit och kollat på en repris av Lyxfällan. jag måste erkänna att jag blir lite förbannad faktiskt. En familj som bor vid havet i ett 1000 kvm stort hus, med två bilar och fyra båtar. De sitter och gråter för att de måste sälja 17 fiskespön som de inte använder, en bil plus en av båtarna. Stackars dem va?  De fick 100 000 kr till fönsterrenoverig och de kunde belåna huset för att mögelsanera. Nu måste de tänka på att sänka sina matkostnader till "endast" 6000 kr/månad. Alltså, hallå!! Är det synd om dem? egentligen?
Här sitter jag i en hyreslägenhet och har ingenting av värde att sälja.
Stackars rika människor? Jag måste ju erkänna att jag har lite svårt att känna att det är synd om dem på riktigt.
Jag blir som sagt lite förbannad istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar