onsdag 11 januari 2012

Frissan

I morgon slutar jag kl 13.
Undrar om jag skall ta mig till drop-in på Olssons frisörer och klippa mig då?
Tänk om de har tid att tona slingor också, vilken lycka för nu är det riktig katastrof med mitt hår alltså.
Det är slitet, så in i bomben slitet och den gråa utväxten är på väg att ta över hela skallen.
Jag förstår inte att jag är så dålig på att kosta på mig att gå till frissan.
Jag undrar om jag skall klippa mig kort igen kanske?
Törs jag det?
Ja! säger alla då, för alla tycker jämt att jag passar bättre i kort hår men jag själv ångrar mig varje gång som jag klipper mig kort.
Ja, vi får väl se i morgon då.
Jag får väl se hur jag känner mig i morgon och vad frissan tycker.
Allt det slitna ska i alla fall bort och det innebär ju att hon kommer att klippa mycket.
MYCKET!
Tänk om jag skulle våga mig på att ha kort på ena sidan och långt på den andra?
Vad tycker du? Hur skall jag klippa mig?
Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar