fredag 30 december 2011

Redan less

Jag fick sån lust att städa bort julen i dag...redan...men jag lämnar den i en vecka till.
Vi skall ha jul på trettondagsaftonen också men sedan ryker julpyntet all världens väg.
Senast nästa lördag ska julen bort, bort, bort.
Jag längtar redan efter vita dukar på borden och vita tulpaner i vaserna.
Det var så mysigt den där lördagen för två veckor sedan när vi gjorde julfint och lika fint som det var då lika less är jag på den nu.
När jag var barn så ville jag aldrig att julpyntet skulle bort och nu vill jag ta bort det på juldagen nästan.
Jag som längtar så efter julen och på ett par dagar är all julstämning som bortblåst.
Nu längtar jag efter sommar och sol.
Den uppmärksamme har kanske sett min nya nedräkning här på bloggen.
Den räknar ner till den 21 juni. Just nu är det 173 dagar och 50 minuter dit :P

Tänk vad mysigt att sitta i sommarvärmen nere vid stranden med ett glas rosé i handen och se hur solen försvinner ner bakom träden...Mmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar