onsdag 7 december 2011

På´t igen då

Ja, i dag skall jag i alla fall kunna gå och jobba.
Det känns ju att det sitter en tand i överkäken men det gör inte alls ont på samma sätt som i söndags, måndags eller tisdags så idag skall jag nog kunna tänka bort den lilla värk jag har.

I dag blir det lite stressigt för jag slutar kl 17.10 men jag skall vara på föräldramöta på Luddes skola kl 17.00 på andra sidan stan.
Det tar nog ca 30 minuter att köra dit den tiden på eftermiddagen, men om jag har sjyssta kollegor så kanske jag kan få smita en kvart innan.
På så sätt blir jag bara sen istället för skit sen.

Jonny kommer hem från Malmö i kväll och sedan skall han inte resa något mer innan jul.....tror jag....eller jo, förresten han skall nog åka bort ett par dagar nästa vecka också....*suck*.

I helgen skall jag försöka bli färdig med "allt".
Jag skall baka det sista, köpa låda till balkongen och göra julfint där ute.
De sista klapparna skall köpas och sedan är jag klar till jul (förutom städningen förstås, för det kommer vi att få göra många gånger innan julafton)
Klä julgranen och pynta kommer vi att göra nästa lördag till Calles glöggkväll.
Han har bjudit hit en massa arbetskollegor på glöggkväll och då är det ju mysigt om julgran och allt annat är på plats.
Det känns skönt att vara "on top of it" så att säga.
Ingen julstress här inte, bara man är planerad och två om saker och ting så går det som en dans. Sedan så måste man ju tycka att det är roligt annars så skulle det aldrig funka. I dag får man nästan skämmas över att man bakar, städar och fixar till jul för det är nästan ute att tycka om julpyssel. Den  moderna kvinnan skall inte lägga tid på sån´t skit. men jag gör det jag hinner, tänker jag. Jag bakar om jag hinner, städar det jag hinner, lagar den mat jag hinner resten köper jag, resten får se ut som det gör för jag vill inte fisa i hop på julafton och vara helt slutkörd och på dåligt humör. Men eftersom jag tycker att detta är skoj så hinner jag ganska mycket innan jul. Dessutom så har jag en familj som stöttar, inte hjälper till att baka direkt  :) men de ser vad jag gör och de uppskattar det.  Bara det är en belöning, tycker jag.
Jag skulle vilja ha råd att vara ledig mycket innan jul så att jag får vara hemma och julpyssla i lugn och ro veckorna före jul.......utan tandvärk!

 Jag och mamma gör julgodis någon gång på 
tidigt 70-tal.

2 kommentarer:

  1. Jag längtar efter er alla....stressa inte med en massa stök...det blir jätte bra jul ändå...bara vi får träffas!

    SvaraRadera
  2. Meeeen Anita! Det är ju precis det jag skriver att jag INTE gör. Stressar alltså :P

    SvaraRadera