måndag 12 december 2011

Jobba hemma

Jonny skall jobba hemma idag så att han kommer i kapp med sådan som han inte hinner med när han sitter på jobbet.
Det låter ju ganska skönt i mina öron i alla fall.
Jag önskar att jag också kunde jobba hemma ibland men det skulle nog inte vara lika lyckat att ha 6-7 barn här hemma i ålder 1- 5 år som springer runt och river i alla grejerna. Det skall kläs på i min trånga hall och sedan hem och laga lunch.
Ingenstans att byta blöjor. Nä, det skulle nog inte funka så bra. Men i bland önskar jag också att jag hade ett jobb där jag kunde jobba hemma :P
I dag skall jag arbeta och sedan ha kvällsmöte, APT till kl 20.00. Hemma får jag inte vara förrän kl 20.30 i kväll. I morgon bitti är det luciamorgon och då skall jag vara på arbetet en timma tidigare, nämligen kl 07.00 till kl 16.30 och sedan har jag tid hos tandläkaren kl 17.40.
Man skulle ha ett jobb där man kunde jobba hemma, så känner jag i dag.
God morgon och hoppas att du får en skön dag vare sig du jobbar hemma eller inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar