onsdag 21 december 2011

Ja men allvarligt...

...hur skall jag ha tid att arbeta nu när det levereras två vitrinskåp hit hem under dagen?
Alltså, först skall de gamla skåpen tömmas och flyttas bort, sedan skall de nya skåpen skruvas ihop och ställas på plats och till sist så skall jag/vi ner i källaren och leta reda på de banankartonger med glas som inte sett dagens ljus sedan vi flyttade hit för si så där tio år sedan. Jag längtar redan efter att få göra fint i skåpen men vägen dit är låååång, jättelåååång!
Någon som är sugen på at köpa mina gamla vitrinskåp? Köpt på Forsbergs möbler i Östersund 1992....någon?

Jonny har huvudvärk i dag och ligger pladask, På jobbet snorar varannan liten ängel så jag går hårt åt på handspriten, så att jag inte skall bli sjuk till jul. Det är min största skräck, inte att julölen skall ta slut eller att skinkan är för liten utan att jag skall ligga pladask med feber,  snorig och dan när syrran kommer. Peppar, peppar...det får bara inte hända!

Nu skall jag röja i köket som jag inte orkade i går kväll och sedan ska jag stoppa in lakanen i tvättmaskinen så att de är nytvättade när jag kommer hem från jobbet.
Man kan hinna mycket på en sovmorgon om man är effektiv :)

Dan före dan före dan före dopparedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar