söndag 6 november 2011

Söndag

I dag har jag allt planerat, in i minsta detalj ;)
Först skall jag sitta här framför datorn en bra stund, inget stress, måste hinna läsa alla bloggarna, Aftonbladet, Facebooka och ta en sväng in på Blocket.
Sedan skall jag väcka Ludde, Maja och Knut för vi skall se det andra avsnittet på "Så mycket bättre" På Tv4-Play. När det är slut så skall jag ge mig ut med bilen.
Jag tänkte åka ut till Fullerö och sedan åka och handla lite mat....Nä, justja! Först skall jag baka fina muffins (bilder kommer sedan)
När jag sedan kommer hem så skall jag börja med middagen, Knut har bujdit hem sin kompis Alle på söndagsmiddag.
I dag skall jag servera: Förrätt? Varmrätt, klassisk söndagsstek med potatis, sås och glaserade grönsaker. Efterrätt; Muffins och kaffe.

Efter det så är nog dagen slut, tror jag.
Jag hade tänkt göra fint på balkongen också den här helgen, men det kommer fler helger innan jul.
Kl 20.00 börjar andra avsnittet på "Allt för Sverige", det vill jag se!
Ja, en gediger att-göra-lista på en söndag men det skall nog gå bra om man tar det i maklig takt och med ett leende på läpparna, och med en glimt i ögonvrån....eller hur var det man sjöng?

Trevlig söndag på dig förexten :)

P.S Jag måste bara visa den här bilden som jag tog på Cervera i går.
Lude sa:- Kolla mamma! n så´n där skulle du behöva!.....och stoppa ner i halsen...
Hahaha, de roliga mina små gossar!

2 kommentarer:

  1. Way to go Ludde!! JAG skrattade iaf nästan en kvart!

    AHZ

    SvaraRadera
  2. Skön kommentar! Killen har humor.. Njut av din söndag!
    Rose-Marie

    SvaraRadera