torsdag 10 november 2011

Optikern

I dag har jag tid hos optikern.
Jag måste kolla upp mina ögon för jag börjar se så dåligt.
Först så trodde jag att det var vanlig ålderssyn, ni vet när armarna blir för korta.
Men det är nog inte riktigt så enkelt för jag ser inte på långt håll heller.
När jag sitter på föreläsningar så ser jag knappt vad det står på whiteboarden eller powerpoint-presentationen.
Å mörkerseendet skall vi ite snacka om.
Jag törst knappt vara ute med bilen när det börjar skymma eller är mörkt ute.
Nä, det blir bra att gå till en optiker i dag.
Jag har varit på väg i snart ett år men det är liksom svårt att "få tummen ur" men så i torsdags när jag var på heldagsutbildning inne i stan så åt vi lunch bredvid Calles optiker så då kunde jag slinka in och få en tid för en undersökning.
Det skall bli skönt att få riktiga glasögon så att jag kan börja se normalt igen.

2 kommentarer:

  1. Jamen du är ju jättesöt i glasögon..,o)

    SvaraRadera
  2. Tack Marina men det bidde inga glasögon för mig. Mitt synfel är bara en början på ett åldersynfel så jag får fortsätta med mina läsglasögon och komma tillbaks om ett par år eller så :P

    SvaraRadera