lördag 19 november 2011

Öppet Hus

Idag skall vi till Ekebyskolan på Öppet hus.
Det är jultema så man kan köpa kransar som Floristerna gjort och charkprodukter och bröd i affären.
Har vi tur så finns det bord i restaurangen och då kan vi få oss en smaskig lunch som eleverna i restaurangen har gjort.
Var vår son håller hus i dag vet jag inte.
Eftersom han är så pass ny så lagar han ingen mat ännu.

Efter skolbesöket så skall vi bege oss ner till stan och julshoppa.
Vi orkade inte gå på bio igår så vi gör ett nytt försök ikväll istället.
Det känns som en bra lördag i sikte.
Klockan är nu halvåtta, kaffet smakar underbart och jag har hela lördagen framför mig.

Julpirret kommer sakta men säkert krypande.
Egentligen så vill jag göra adventsfint redan den här helgen men jag tror jag får hålla mina horses till nästa lördag för jag tycker att det är fånigt att vara för tidig med julpyntandet.
I dag kanske jag får med mig Jonny till Mamsell K för att köpa mig en vacker Uppsalakula. En sådan har jag ju önskat mig i flera år.
Kanske det kan bli en i dag då?
Den finns i flera färgen, detta är en isblå. Visst är den vacker? eller det kanske är en sån där grej som man antingen tycker är jättefin (som jag) eller så tycker man att den är anskrämligt ful.
Vad tycker du?
Klicka på kulan så ser du alla färgerna.
 I dag är det 19 år sedan min älskade pappa gick bort.
Jag tänder ett ljus för dig i dag.
Saknaden är fortfarande stor, så stor.
Vi pratade om dig i går här hemma. Killarna skulle så gärna ha velat lära känna dig.
Min stora, tjocka, snälla, roliga far <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar