onsdag 16 november 2011

Ipad

Sorry att det inte blev något inlägg i går kväll men jag har fått låna hem en Ipad ifrån jobbet så jag satt och lekte med den hela kvälle.
I den nya läroplanen står det nu att barnen skall få känna på den nya tekniken så en kollega till mig har fått en Ipad utskriven på sig.
Vi skall se hur vi skall kunna använda den som ett pedagogiskt verktyg i verksamheten.
Just nu har vi fullt sjå med att lära oss den.
Ta bilder, föra över bilder, ladda ner appar osv.
Men roligt är det, jag älskar ju teknik och tekniska pryttlar.

I dag är det alltså onsdag igen då, halva veckan har snart gått.
I dag måste jag handla mat efter jobbet. Jag har skjutit på det i flera dagar, men nu kan jag inte trolla med knäna längre.
Middagstips emottages tacksamt, jag är så sjukt less på min egen mat så du anar inte!

I dag börjar Fialialej igen.
Hon har varit tjänstledig i 3½ månad för att bo i USA men i dag kommer hon tillbaks igen. Det skall bli så skoj att få henne tillbaks, men jag undrar om hon tycker att det skall bli lika roligt att komma hem till ett grått och dystert Uppsala?

Ahh! Kaffet smakade gudagott i dag.
God morgon önskar jag dig!

2 kommentarer:

  1. Laxgryta är verkligen oförskämt gott..
    Testa det =)

    Receptet hittar du här på min blogg i kategorin Mat&Bak

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Fridolina, det såg mumsigt ut.

    SvaraRadera